Májusi napló

Amint beléptünk a  májusba, erősen visszaesett a halak étvágya. A viz nagyon gyorsan melegedett. A fenekező horgászok igen kevés kapásról számoltak be. Én elég sok halat fogtam, mert úszóval vízközti horgászatra váltottam. Ennek előnye, hogy bármikor változtathatom a mélységet a felkínált csalinak. Úgy gondolom minél kisebb horog és csali, annál több a kapás. A kapástalan napokban is szépen vitték vízközt a csalit, ami ált. egy szem friss konzervkukorica, ennek nem igen tudnak ellenállni. A kisebb halakat persze ezzel nem tudjuk elkerülni, de eredményes taktika, ami mellett nem unatkozom.

Május 11-én megtörtént a társadalmi munka, amin 27 fő vett részt A tervezett feladatokat sikeresen elvégeztük így sor került több fűzfa ültetésére, a kidőlt horgászhelyjelölő táblák helyreállítására, a száraz hulladék elégetésére. Kettő új hirdetőtáblát állítottunk a kijelölt parkolóhelyeknél és keleti kis-parkolónál bozótirtást is végezetünk. Alpintechnikával kivágásra került kettő elszáradt berekfa az egyik horgászhelynél. Az alsó tónál elkészült a halneveléshez tervezett tároló épület alapozása, valamint a befolyáshoz elvédő kerítést helyzetünk el. Mindenkinek köszöni az Egyesület a munkáját!

A Gébárti-tónál 2018.05.27-én zajlott az idei Zala Megyei Ifjúsági Horgászverseny, ahol képviselték egyesületünket is Németh Tamás Zsolt személyében. A bajnokságra 14-18 éves ifjúsági horgászok jelentkezhettek.  Négy versenyszám volt, az első a horgászat volt.  A versenyzőknek 2 óra állt a rendelkezésükre.  Az etetőanyag és az élő csali használata nem volt korlátozva, csak egy kikötés volt, hogy csak úszós készséget lehetett használni. Ezt követte egy szellemi vetélkedőt, amit a versenyzőknek ki kellett tölteniük, ez túlmutatott a horgászvizsga témakörein. A harmadik versenyszámban a résztvevőknek egy a helyben megkapott szerelést kellett elkészíteniük. Végül horgászok célba dobtak, 8 és 12m távolra elhelyezett céltáblára egy 7g-os szerelékkel és egy kisebb pergető bottal, csak egykezes technika volt engedélyezett.

A verseny menetrendje a következő volt:

7:15-ig gyülekező

7:15-8:00 sorsolás, felkészülés

8:00-10.00 horgászat

10:30-11:00 szellemi vetélkedő

11:15-11:45 ügyességi vetélkedő

12:00-13:00 célba dobás

13.00-14:30 ebéd, eredményhirdetés

Tamás beszámolója:

A versenyre kétfajta etetőanyagot kevertem, az egyik egy keszeges keverék volt, amíg a másik egy kicsit durvább szemcséjű pontyos, általam kevert etetőanyag.  Szükség volt mindkettőre, hiszen kishalazásra is váltanom kellett. A keszeges keverék mellé használtam egy kis löszös csontit (fullasztottat).

A fő stratégiám egy 30-35m való match-botozás lett volna. Korábban a megyei csapatversenyen is ezt a módszert választottam, de ott szélhajtó küszön kívül más nem jött (4 óra alatt 1330g-ot sikerült kifognom). Ezen a versenyen sem volt máshogy, egy óra match-bot használat után felhagytam a nagyobb testű keszegek üldözését. Az utolsó egy órát egy 6m-es spiccbottal folytattam, amellyel számos kapást tudtam kicsikarni. Legjobban a már-már mini keszegeknek tetszett meg a csalim, sokszor a 18-as horog se akadt meg nekik. De néha jött egy-egy szebb küsz és jött egy egészen szép kb. 20cm-es sügér.  A horgászatot 2. helyen zártam 1470grammal. Egész jó eredményt értem el ahhoz képest, hogy egy órán keresztül nem volt kapásom.  A következő versenyszámban 41-ből 39 pontot sikerült elérnem, amellyel összetettben átvettem a vezetést. A harmadik versenyszámban csak 3. helyet tudtam elérni. Sikerültek azok az elemek, amelyektől féltem (ilyen például a páternoszter), de a számomra eddig ismert kötéseket figyelmetlenségből elrontottam (Clinch csomó, zsinórtoldás). Elkezdődött az utolsó versenyszám, amely az aranyérem sorsáról döntött. A kettő próbadobásom mind a két távnál 10-10 pontos lett, azaz maximum pontszám, amelyet nagyjából tudtam is tartani egy 8 és egy 6-os sikerült még, de a hosszabbik távnál az utolsó előtti dobásnál még a területet sem találtam el, így 0 pontot kaptam arra a dobásra. Eldőlt az aranyérem sorsa, nekem az ezüst jutott, amely szerintem egy szép eredmény, ahhoz képest, hogy most először vettem részt hasonló versenyen! A versenyszámok után elfogyasztottunk közösen egy ebédet és elkezdődött az eredményhirdetés. A vetélkedő nagyon hangulatos volt, és sikerült azt elérnem, amiért jöttem. Bejutottam a legjobb három közé, és ezzel tovább jutottam az Ifjúsági Országos Bajnokságra és a horgásztáborba. Az utóbbi idén augusztusban Pölöskén kerül megrendezésre. Fotók: Tanner Rebekka

Gratulálunk Tamásnak a szép eredményért!