2018

Havi-napló

Május

Amint beléptünk a  májusba, erősen visszaesett a halak étvágya. A viz nagyon gyorsan melegedett. A fenekező horgászok igen kevés kapásról számoltak be. Én elég sok halat fogtam, mert úszóval vízközti horgászatra váltottam. Ennek előnye, hogy bármikor változtathatom a mélységet a felkínált csalinak. Úgy gondolom minél kisebb horog és csali, annál több a kapás. A kapástalan napokban is szépen vitték vízközt a csalit, ami ált. egy szem friss konzervkukorica, ennek nem igen tudnak ellenállni. A kisebb halakat persze ezzel nem tudjuk elkerülni, de eredményes taktika, ami mellett nem unatkozom.

Május 11-én megtörtént a társadalmi munka, amin 27 fő vett részt A tervezett feladatokat sikeresen elvégeztük így sor került több fűzfa ültetésére, a kidőlt horgászhelyjelölő táblák helyreállítására, a száraz hulladék elégetésére. Kettő új hirdetőtáblát állítottunk a kijelölt parkolóhelyeknél és keleti kis-parkolónál bozótirtást is végezetünk. Alpintechnikával kivágásra került kettő elszáradt berekfa az egyik horgászhelynél. Az alsó tónál elkészült a halneveléshez tervezett tároló épület alapozása, valamint a befolyáshoz elvédő kerítést helyzetünk el. Mindenkinek köszöni az Egyesület a munkáját!

A Gébárti-tónál 2018.05.27-én zajlott az idei Zala Megyei Ifjúsági Horgászverseny, ahol képviselték egyesületünket is Németh Tamás Zsolt személyében. A bajnokságra 14-18 éves ifjúsági horgászok jelentkezhettek.  Négy versenyszám volt, az első a horgászat volt.  A versenyzőknek 2 óra állt a rendelkezésükre.  Az etetőanyag és az élő csali használata nem volt korlátozva, csak egy kikötés volt, hogy csak úszós készséget lehetett használni. Ezt követte egy szellemi vetélkedőt, amit a versenyzőknek ki kellett tölteniük, ez túlmutatott a horgászvizsga témakörein. A harmadik versenyszámban a résztvevőknek egy a helyben megkapott szerelést kellett elkészíteniük. Végül horgászok célba dobtak, 8 és 12m távolra elhelyezett céltáblára egy 7g-os szerelékkel és egy kisebb pergető bottal, csak egykezes technika volt engedélyezett.

A verseny menetrendje a következő volt:

7:15-ig gyülekező

7:15-8:00 sorsolás, felkészülés

8:00-10.00 horgászat

10:30-11:00 szellemi vetélkedő

11:15-11:45 ügyességi vetélkedő

12:00-13:00 célba dobás

13.00-14:30 ebéd, eredményhirdetés

Tamás beszámolója:

A versenyre kétfajta etetőanyagot kevertem, az egyik egy keszeges keverék volt, amíg a másik egy kicsit durvább szemcséjű pontyos, általam kevert etetőanyag.  Szükség volt mindkettőre, hiszen kishalazásra is váltanom kellett. A keszeges keverék mellé használtam egy kis löszös csontit (fullasztottat).

A fő stratégiám egy 30-35m való match-botozás lett volna. Korábban a megyei csapatversenyen is ezt a módszert választottam, de ott szélhajtó küszön kívül más nem jött (4 óra alatt 1330g-ot sikerült kifognom). Ezen a versenyen sem volt máshogy, egy óra match-bot használat után felhagytam a nagyobb testű keszegek üldözését. Az utolsó egy órát egy 6m-es spiccbottal folytattam, amellyel számos kapást tudtam kicsikarni. Legjobban a már-már mini keszegeknek tetszett meg a csalim, sokszor a 18-as horog se akadt meg nekik. De néha jött egy-egy szebb küsz és jött egy egészen szép kb. 20cm-es sügér.  A horgászatot 2. helyen zártam 1470grammal. Egész jó eredményt értem el ahhoz képest, hogy egy órán keresztül nem volt kapásom.  A következő versenyszámban 41-ből 39 pontot sikerült elérnem, amellyel összetettben átvettem a vezetést. A harmadik versenyszámban csak 3. helyet tudtam elérni. Sikerültek azok az elemek, amelyektől féltem (ilyen például a páternoszter), de a számomra eddig ismert kötéseket figyelmetlenségből elrontottam (Clinch csomó, zsinórtoldás). Elkezdődött az utolsó versenyszám, amely az aranyérem sorsáról döntött. A kettő próbadobásom mind a két távnál 10-10 pontos lett, azaz maximum pontszám, amelyet nagyjából tudtam is tartani egy 8 és egy 6-os sikerült még, de a hosszabbik távnál az utolsó előtti dobásnál még a területet sem találtam el, így 0 pontot kaptam arra a dobásra. Eldőlt az aranyérem sorsa, nekem az ezüst jutott, amely szerintem egy szép eredmény, ahhoz képest, hogy most először vettem részt hasonló versenyen! A versenyszámok után elfogyasztottunk közösen egy ebédet és elkezdődött az eredményhirdetés. A vetélkedő nagyon hangulatos volt, és sikerült azt elérnem, amiért jöttem. Bejutottam a legjobb három közé, és ezzel tovább jutottam az Ifjúsági Országos Bajnokságra és a horgásztáborba. Az utóbbi idén augusztusban Pölöskén kerül megrendezésre. Fotók: Tanner Rebekka

Gratulálunk Tamásnak a szép eredményért!

Április

A lassan melegedő víz a hónap végére jött melegebb időre gyorsan felszökött pár fokot és túllépte a 15 fokot. A hónap elején a kukorica csali még nem igen érdekelte a halakat a hideg víz miatt. A későn jött jó idő viszont meghozta a változást. Az elmaradott természet nagyon gyorsan utolérte magát. A növények rohamosan zöldültek és virágoztak ki, a vízpart kellemesebbé vált. Volt pár dög sajnos, amiket le kellett takarítani a vízről, elpusztult pár nagy busa és öregebb ponty is. Talán a gyors felmelegedés is hozzájárult, de szerencsére a veszteség elenyésző. Az Alsó-tavon elkezdődött a planktonítás a tó halnevelésre előkészítése. Sajnos, nem igen volt időm kilátogatni, pedig az egyik legjobb hónap a horgászatban. A nyári időszámítással elkezdődött a hétvégi éjszakai horgászat. A hónap elején már fogták bojlisok az amurokat is, ami korábban nem volt jellemző. Az eddigiektől eltérően idén április végén, 29-én került megrendezésre a tavaszi horgászverseny.

DSC_1666A rendezvény a négy napos hosszú hétvégére esett vasárnapra, amit szintén Szekeres Zoltán rendezett, akinek köszönjük. Én vállaltam a halmérlegelést, amiben segítségemre volt feleségem. Szintén köszönet járt még a két önkéntes mérlegelő segítőnek is, Bor Gábornak és Koltai Milánnak. Nagyon kellemes idő volt a versenyen, a halak is jól kaptak, hiszen szép fogások születtek. A verseny fél 8-tól délig tartott. Utána finom ebédben volt része a résztvevőknek, amiért szintén többeknek köszönet jár. Most is sokat számított a jó hely, hiszen tudható hiába a jó csali és praktika, ha nincs ott hal. Az eredmények a következőképpen alakultak. 43 versenyzőből 22-en fogtak halat. Összes kifogott hal: 112,8 kg

Felnőtt kategória:

1. Bakonyi Zsolt (11,65 kg

2. Simon Károly (10,92 kg)

3. Klinger Csaba (10,64 kg)  Legnagyobb hal kategória nyertese (10,1 kg amur)

4. Fekete József (9,94 kg)

5. Lóránt László (8,61 kg)

6. Barta Dávid (7,72 kg)

Gyermek kategória:

1. Gonda Patrik (0,4 kg)

Képek a galériában.

Március

A márciusi hónaptól várja minden horgász, hogy elinduljon a szezon és végre mehessen pecázni. Az idén viszont nem sok alkalmat adott ez a hónap. A február vége felé jött hideg és hó még kitartott egy darabig. Nálunk a hó csak a második hétvégére olvadt el, karcsi6a jég is ekkor kezdett eltűnni szakaszokban. Március 18-tól viszont ismét kemény mínuszokat jósolnak éjszakákra, így akár újra vissza is fagyhat a tó. Az idei tavaszi szezon kezdet türelmet vár a horgászoktól. Azért egy kis kedvcsinálónak egy idei gyönyörű tükrös, amit Simon Károly horgásztársunk fogott még hozzá gilisztacsokorral. A hideg valóban visszatért, nem is kicsit. A víz ebben a hónapban még nem érte el a 10 fokot, így a halak is csak lassan kezdenek aktivizálódni. A hónap végére elkezdődött a melegedés. Március 22 -és 29-én lehetett engedélyt váltani. Akinek még mindig nem volt rá alkalma, áprilisban még megteheti. Induljon a szezon mindenkinek szerencsésen!

Január-február

Az év kezdete szintén enyhe időjárással folytatódott. Tartós jég nem képződött a vízen.  A kishalas horgászat tiltva volt, pergetés hétvégére lett korlátozva. Csukát már nem lehetett elvinni, de süllőt igen. A tavalyi évben is elég sok nagyhalat fogtak, de fele annyi képet küldtek be, mint a korábbi években. Az Egyesületet ismét lehet támogatni az egyszázalékos adóval. Eredményesen lezajlott az idei első társadalmi munka január 27-én, amin kb. 60 személy vett részt. Februárban 23-tól megjött az ünnepekre várt hó. Az eddigi enyhe télben a növények már nagyon nem kívánták a hirtelen jött hideget. A tó felülete befagyott, végre kaptak egy kis háborítatlan időszakot a halak is. Nem tudom valaki próbálkozott e lékről horgászni,DSC_1333 de elsejétől már úgy is érvénybe lépett a ragadozóhalas tilalom. 20 cm hó fedte be a tavat is, csak gyönyörködni volt érdemes a tájban. Az engedélyek kiváltása is megtörtént, aki lekésett róla, annak is lehetőséget biztosítanak. A fogási naplókat viszont február 28-ig le kell adni. Az engedélyek ára nem változott, aki napijegyet akar váltani az három helyen megteheti. Kívánok az Egyesület nevében minden horgásztagnak szép fogásokat az idei évben is!